Pagina 2 din 4« Știri mai noi1234Știri mai vechi »
20aug.2013

Ecluzele Canalului Dunare-Marea Neagra vor fi modernizate cu 176,4 de milioane de euro

ecluze dunăre marea neagră

Foto: Gabriel Petrescu // Mediafax Foto

Anul acesta vor începe lucrările de modernizare a Canalului Dunăre-Marea Neagră şi a Canalului Poarta Albă-Midia Năvodari, valoarea investiţiei finanţată din fonduri europene ridicându-se la peste un miliard de lei, echivalentul a circa 230 de milioane de euro, la un curs mediu de 4,45 lei/euro.


Proiectul are în vedere modernizarea unor echipamente şi instalaţii vechi de aproape 40 de ani, din opt puncte situate de-a lungul celor două canale, mai exact modernizarea mai multor ecluze (Cernavodă, Agigea, Ovidiu), a unei staţii de pompare (km. 60 Cernavodă), a două galerii de ape mari (Ecluza Ovidiu şi Ecluza Năvodari) şi a 3 staţii pentru apărarea localităţilor împotriva inundaţiilor (Ştefan cel Mare-Saligny, Facilia şi Mircea Vodă).


Lucrările se vor desfăşura pe o perioadă de patru ani şi vor fi executate de un consorţiu format din companiile Romenergo, DSD Noell GmbH, UTI Group, Argos şi Utilnavorep, singurul care s-a prezentat la licitaţie.

ecluze dunăre marea neagră

Sursă: Google Maps

"Prin implementarea proiectului se doreşte: mărirea gradului de funcţionare şi siguranţă a ecluzelor, având în vedere că echipamentele şi instalaţiile au durata de viaţă expirată, ele fiind construite în perioada 1975-1984, mărirea capacităţii de trafic naval pe canalele navigabile şi eficientizarea activităţii companiei ca urmare a scăderii costurilor de exploatare", au explicat reprezentanţii Companiei Naţionale "Administraţia Canalelor Navigabile" Constanaţa (ACN), cea care administrează buna funcţionare a canalelor.


Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Transport, de la Fondul de Coeziune.


Anul acesta, în bugetul Ministerului Transporturilor s-au prevăzut credite bugetare în valoare de 66,2 milioane de lei pentru ACN. Anul viitor, valoarea creditelor este estimată să crească la 160,2 milioane de lei. În 2015, aceasta ar urma să ajungă la 525,3 milioane de lei, în 2016 suma estimată pentru proiect este de 184,6 milioane de lei, iar în 2017, 85,9 milioane de lei.


Pentru consultanţă ACN a organizat o licitaţie, valoare estimată a contractului fiind cuprinsă între 9,8 şi 11,7 milioane de lei.


La finele lunii mai, ACN a demarat licitaţia publică pentru prima etapă a lucrărilor de proiectare şi execuţie, valoarea contractului fiind estimat între 722,2 şi 866,6 milioane de lei.

ecluze dunăre marea neagră

Sursă: Wikimaps

Canalul Dunăre-Marea Neagră este considerat de o importanţă strategică pentru România, dar şi pentru sistemul dunărean de navigaţie deoarece leagă fluviul de un port maritim de primă mărime, Portul Constanţa Sud, în care au acces şi unde pot opera cele mai mari nave ce tranzitează Canalul Suez şi Strâmtoarea Bosfor.


"Realizarea obiectivului de investiţii va facilita accesul în cadrul Uniunii Europene pentru o populaţie de aproximativ 350.000 de locuitori (Dobrogea şi zonele localităţilor Constanţa, Medgidia, Murfatlar, Ovidiu, Năvodari)", se arată în nota de fundamentare a hotărârii de guvern privind „Modernizare ecluze-echipamente şi instalaţii în 8 (opt) locaţii de-a lungul Canalului Dunăre-Marea Neagră şi Canalului Poarta Albă-Midia Năvodari”.


Totodată, investiţia va asigura apa necesară pentru dezvoltarea agriculturii din regiunea Dobrogea, sursa de apă potabilă pentru zona turistică de pe litoralul Mării Negre şi pentru locuitorii acesteia. Mai mult, va asigura colectarea şi dirijarea la mare a apelor din precipitaţii, prevenind astfel inundaţiile din bazinul hidrografic al celor două canale. Totodată, va asigura o sursă de apă industrială pentru toţi agenţii economici din bazinul hidrografil a celor două canale navigabile.


"În faza de implementare a obiectivului de investiţii în decurs de 48 de luni vor fi angajate aproximativ 655 persoane cu normă întreagă, iar în faza de operare vor fi create locuri de muncă pentru 7 persoane angajate permanent", se mai arată în document.


Canalul Dunăre-Marea Neagră a fost inaugurat la începutul anului 1984, iar Canalul Poarta Albă-Midia, la finele anului 1987.

ecluze dunăre marea neagră

Alexandra Pele este redactor al ziarului Gândul


Articol preluat de pe Gândul online


16aug.2013

Uniunea Europeană investește 176,4 de milioane de euro pentru modernizarea ecluzelor Canalului Dunăre-Marea Neagră

La sediul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile (CNACN) SA din Agigea s-a semnat, vineri, contractul de proiectare și execuție pentru modernizarea echipamentelor și instalațiilor ecluzelor de la Canalul Dunăre-Marea Neagră între beneficiarul proiectului și consorțiul câștigător al licitației.

Directorul general al CNACN, Daniel Georgescu, a afirmat, într-o conferință de presă, că proiectul urmărește creșterea gradului de funcționare și siguranță a ecluzelor, eficientizarea activității companiei ca urmare a scăderii costurilor de exploatare, având în vedere că echipamentele și instalațiile sunt depășite tehnologic și au durata de viață expirată, fiind construite în perioada 1975-1984, mărirea capacității de trafic naval pe canalele navigabile și eficientizarea activității companiei pe fondul scăderii costurilor de exploatare.


"Durata de realizare a proiectului, în valoare de 180 de milioane de euro, finanțat din fonduri europene în proporție de 98%, este de 54 de luni, din care șase luni de proiectare și 48 de luni pentru execuție, întreaga antrepriză fiind gestionată de asocierea între companiile Romenergo SA București (lider de asociere), Utilnavorep SA Constanța, DSD Noell GmbH Wurzburg, Argos SA Constanța și UTI Grup SA București", a subliniat Georgescu.


De asemenea, directorul general al CNACN a mai declarat că lucrările de modernizare a celor trei ecluze duble de pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, de la Cernavodă, Agigea și Ovidiu, vor fi efectuate etapizat pe câte un fir de tranzitare, fără a fi afectată navigația.


"Pe parcursul celor 48 de luni de execuție a proiectului vor fi confecționate și înlocuite cele șase porți plane din amonte și cele 12 porți pereche buscante, de serviciu, ce deservesc ecluzele din aval, cantitatea totală de tablă debitată și sudată de compania germană DSD Noell depășind 2.100 de tone. De asemenea, vor fi înlocuite toate echipamentele auxiliare ale ecluzelor, pompele de epuisment (pentru golirea sasului ecluzelor), cele trei grupuri diesel-generatoare de câte 650 KWA, va fi refăcut sistemul de iluminare interioară și exterioară a ecluzelor, vor fi renovate camerele tehnologice ale ecluzelor și vor fi înlocuite instalațiile PSI, de alimentare cu energie electrică și TVCI (televiziune cu circuit închis), de automatizare pentru operarea ecluzelor și de sesizare a prezenței navelor în ecluze. Din păcate, evaluatorul proiectului nu a aprobat și modernizarea rcluzei Năvodari, considerând, din datele de exploatare că nu se justifică realizarea și amortizarea investiției", a subliniat directorul general, Daniel Georgescu.


ecluze dunăre marea neagră

Canalul Dunăre-Marea Neagră, 1978
Foto: Muzeul Naţional de Istorie a României

Canalul Dunăre-Marea Neagră este crucial pentru ţările fără ieşire la mare, se arată într-un reportaj realizat de CNN la începutul acestei luni, reportaj în care a fost intervievat şi Traian Băsescu, Preşedintele României.


Al treilea ca mărime din lume, 95,6 km, după Suez şi Panama, canalul Dunăre-Marea Neagră, a fost inaugurat acum 29 de ani, pe 26 mai 1984, în prezenţa cuplului dictatorial Nicolae şi Elena Ceauşescu. Planurile de construcţie a canalului existau încă din secolul al XIX-lea. Ideea nu a fost abandonată, iar în 1949 a început efectiv munca la canal.


Mulţi dintre muncitorii folosiţi atunci au fot deţinuţi politici din închisorile comuniste, dar şi persoane din rândul minorităţilor etnice şi religioase. Sistate în 1955, lucrările au fost reluate în 1976. La canalul principal, de 64,4 km, au fost excavate 294 milioane de metri cubi de pâmânt, iar la ramura nordică, de 31,2 km, au fost excavate 87 de milioane de metri cubi de pământ. În total, s-au turnat cinci milioane de metri cubi de beton. Adâncimea canalului canalului principal este de 7 m, iar la bază are o lăţime de 70 de metri, în timp ce la suprafaţă lăţimea este de 90-120 de metri.


Capacitatea anuală maximă de transport a canalului principal este de 80-100 de milioane de tone. Anul trecut, traficul pe canal a ajuns la un record de 31 de milioane de tone, la doar o treime din capacitatea maximă.


Articol preluat de pe www.economica.net


16aug.2013

Ecluzele Canalului Dunare-Marea Neagra vor fi modernizate cu 176,4 de milioane de euro

La sediul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile (CNACN) SA din Agigea s-a semnat, vineri, contractul de proiectare și execuție pentru modernizarea echipamentelor și instalațiilor ecluzelor de la Canalul Dunăre-Marea Neagră între beneficiarul proiectului și consorțiul câștigător al licitației.

ecluze dunăre marea neagră

Directorul general al CNACN, Daniel Georgescu, a afirmat, într-o conferință de presă, că proiectul urmărește creșterea gradului de funcționare și siguranță a ecluzelor, eficientizarea activității companiei ca urmare a scăderii costurilor de exploatare, având în vedere că echipamentele și instalațiile sunt depășite tehnologic și au durata de viață expirată, fiind construite în perioada 1975-1984, mărirea capacității de trafic naval pe canalele navigabile și eficientizarea activității companiei pe fondul scăderii costurilor de exploatare.


"Durata de realizare a proiectului, în valoare de 180 de milioane de euro, finanțat din fonduri europene în proporție de 98%, este de 54 de luni, din care șase luni de proiectare și 48 de luni pentru execuție, întreaga antrepriză fiind gestionată de asocierea între companiile Romenergo SA București (lider de asociere), Utilnavorep SA Constanța, DSD Noell GmbH Wurzburg, Argos SA Constanța și UTI Grup SA București", a subliniat Georgescu.


De asemenea, directorul general al CNACN a mai declarat că lucrările de modernizare a celor trei ecluze duble de pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, de la Cernavodă, Agigea și Ovidiu, vor fi efectuate etapizat pe câte un fir de tranzitare, fără a fi afectată navigația.


"Pe parcursul celor 48 de luni de execuție a proiectului vor fi confecționate și înlocuite cele șase porți plane din amonte și cele 12 porți pereche buscante, de serviciu, ce deservesc ecluzele din aval, cantitatea totală de tablă debitată și sudată de compania germană DSD Noell depășind 2.100 de tone. De asemenea, vor fi înlocuite toate echipamentele auxiliare ale ecluzelor, pompele de epuisment (pentru golirea sasului ecluzelor), cele trei grupuri diesel-generatoare de câte 650 KWA, va fi refăcut sistemul de iluminare interioară și exterioară a ecluzelor, vor fi renovate camerele tehnologice ale ecluzelor și vor fi înlocuite instalațiile PSI, de alimentare cu energie electrică și TVCI (televiziune cu circuit închis), de automatizare pentru operarea ecluzelor și de sesizare a prezenței navelor în ecluze. Din păcate, evaluatorul proiectului nu a aprobat și modernizarea rcluzei Năvodari, considerând, din datele de exploatare că nu se justifică realizarea și amortizarea investiției", a subliniat directorul general, Daniel Georgescu.


Articol preluat de pe www.business24.ro


16aug.2013

Uniunea Europeană investește 176,4 de milioane de euro pentru modernizarea ecluzelor Canalului Dunăre-Marea Neagră

La sediul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile (CNACN) SA din Agigea s-a semnat, vineri, contractul de proiectare și execuție pentru modernizarea echipamentelor și instalațiilor ecluzelor de la Canalul Dunăre-Marea Neagră între beneficiarul proiectului și consorțiul câștigător al licitației.

Directorul general al CNACN, Daniel Georgescu, a afirmat, într-o conferință de presă, că proiectul urmărește creșterea gradului de funcționare și siguranță a ecluzelor, eficientizarea activității companiei ca urmare a scăderii costurilor de exploatare, având în vedere că echipamentele și instalațiile sunt depășite tehnologic și au durata de viață expirată, fiind construite în perioada 1975-1984, mărirea capacității de trafic naval pe canalele navigabile și eficientizarea activității companiei pe fondul scăderii costurilor de exploatare.


"Durata de realizare a proiectului, în valoare de 180 de milioane de euro, finanțat din fonduri europene în proporție de 98%, este de 54 de luni, din care șase luni de proiectare și 48 de luni pentru execuție, întreaga antrepriză fiind gestionată de asocierea între companiile Romenergo SA București (lider de asociere), Utilnavorep SA Constanța, DSD Noell GmbH Wurzburg, Argos SA Constanța și UTI Grup SA București", a subliniat Georgescu.


De asemenea, directorul general al CNACN a mai declarat că lucrările de modernizare a celor trei ecluze duble de pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, de la Cernavodă, Agigea și Ovidiu, vor fi efectuate etapizat pe câte un fir de tranzitare, fără a fi afectată navigația.


"Pe parcursul celor 48 de luni de execuție a proiectului vor fi confecționate și înlocuite cele șase porți plane din amonte și cele 12 porți pereche buscante, de serviciu, ce deservesc ecluzele din aval, cantitatea totală de tablă debitată și sudată de compania germană DSD Noell depășind 2.100 de tone. De asemenea, vor fi înlocuite toate echipamentele auxiliare ale ecluzelor, pompele de epuisment (pentru golirea sasului ecluzelor), cele trei grupuri diesel-generatoare de câte 650 KWA, va fi refăcut sistemul de iluminare interioară și exterioară a ecluzelor, vor fi renovate camerele tehnologice ale ecluzelor și vor fi înlocuite instalațiile PSI, de alimentare cu energie electrică și TVCI (televiziune cu circuit închis), de automatizare pentru operarea ecluzelor și de sesizare a prezenței navelor în ecluze. Din păcate, evaluatorul proiectului nu a aprobat și modernizarea rcluzei Năvodari, considerând, din datele de exploatare că nu se justifică realizarea și amortizarea investiției", a subliniat directorul general, Daniel Georgescu.


Articol preluat de pe Business Arena magazine


16aug.2013

Uniunea Europeană investește 176,4 de milioane de euro pentru modernizarea ecluzelor Canalului Dunăre-Marea Neagră

La sediul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile (CNACN) SA din Agigea s-a semnat, vineri, contractul de proiectare și execuție pentru modernizarea echipamentelor și instalațiilor ecluzelor de la Canalul Dunăre-Marea Neagră între beneficiarul proiectului și consorțiul câștigător al licitației. ecluze dunăre marea neagră

Directorul general al CNACN, Daniel Georgescu, a afirmat, într-o conferință de presă, că proiectul urmărește creșterea gradului de funcționare și siguranță a ecluzelor, eficientizarea activității companiei ca urmare a scăderii costurilor de exploatare, având în vedere că echipamentele și instalațiile sunt depășite tehnologic și au durata de viață expirată, fiind construite în perioada 1975-1984, mărirea capacității de trafic naval pe canalele navigabile și eficientizarea activității companiei pe fondul scăderii costurilor de exploatare.


"Durata de realizare a proiectului, în valoare de 180 de milioane de euro, finanțat din fonduri europene în proporție de 98%, este de 54 de luni, din care șase luni de proiectare și 48 de luni pentru execuție, întreaga antrepriză fiind gestionată de asocierea între companiile Romenergo SA București (lider de asociere), Utilnavorep SA Constanța, DSD Noell GmbH Wurzburg, Argos SA Constanța și UTI Grup SA București", a subliniat Georgescu.


De asemenea, directorul general al CNACN a mai declarat că lucrările de modernizare a celor trei ecluze duble de pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, de la Cernavodă, Agigea și Ovidiu, vor fi efectuate etapizat pe câte un fir de tranzitare, fără a fi afectată navigația.


"Pe parcursul celor 48 de luni de execuție a proiectului vor fi confecționate și înlocuite cele șase porți plane din amonte și cele 12 porți pereche buscante, de serviciu, ce deservesc ecluzele din aval, cantitatea totală de tablă debitată și sudată de compania germană DSD Noell depășind 2.100 de tone. De asemenea, vor fi înlocuite toate echipamentele auxiliare ale ecluzelor, pompele de epuisment (pentru golirea sasului ecluzelor), cele trei grupuri diesel-generatoare de câte 650 KWA, va fi refăcut sistemul de iluminare interioară și exterioară a ecluzelor, vor fi renovate camerele tehnologice ale ecluzelor și vor fi înlocuite instalațiile PSI, de alimentare cu energie electrică și TVCI (televiziune cu circuit închis), de automatizare pentru operarea ecluzelor și de sesizare a prezenței navelor în ecluze. Din păcate, evaluatorul proiectului nu a aprobat și modernizarea rcluzei Năvodari, considerând, din datele de exploatare că nu se justifică realizarea și amortizarea investiției", a subliniat directorul general, Daniel Georgescu. AGERPRES/(AS — autor: Dan Mihăescu, editor: Marina Bădulescu)


Articol preluat de pe AGERPRES


24mai.2013

O singură ofertă pentru investiţia anului din judeţul Constanţa

Ştire online publicată Vineri, 24 Mai 2013. Autor: Ion TIŢA-CĂLIN ecluze dunăre marea neagră

Proiectul de modernizare a eclu-zelor, echipamentelor şi insta-laţiilor canalelor navigabile este investiţia anului în judeţul Con-stanţa. Valoarea estimată a lu-crărilor de proiectare şi execuţie se ridică la 722. 224. 977 lei, fără TVA (165.606.149 euro, la cursul de schimb din această zi). Procedura de achiziţie publică a fost demarată, a anunţat Com-pania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile”, anunţurile de intenţie şi participare fiind publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. La licitaţie s-a depus o singură ofertă din partea unui consorţiu reprezentat de SC Romenergo SA Bucureşti, leader de asociere, din care fac parte: DSD Noell GmbH Wurzburg, SC UTI Grup SA Bucureşti, SC Argos SA Constanţa şi SC Utilnavorep SA Constanţa. Caietul de sarcini obligă ofertanţii să prezinte echipamente şi tehnologii de ultimă generaţie. Prin implementarea proiectului se doreşte: creşterea gradului de funcţionare şi siguranţă a ecluzelor, având în vedere că echipamentele şi instalaţiile au durata de viaţă expirată, ele fiind construite în perioada 1975-1984; mărirea capacităţii de trafic naval pe canalele navigabile; eficientizarea activităţii companiei ca urmare a scăderii costurilor de exploatare.


Articol preluat de pe ziarul online CUGET LIBER


Pagina 2 din 4« Știri mai noi1234Știri mai vechi »