Pagina 4 din 4« Știri mai noi1234
19iun.2010

Canalele navigabile vor face semne în stil european

Ştire online publicată Sâmbătă, 19 Iunie 2010. Autor: Paul NĂSĂUDEANU ecluze dunăre marea neagră

La sfârşitul anului 2011, circulaţia pe canalele navigabile va trece la un nou nivel de siguranţă, odată cu finalizarea proiectului de modernizare a sistemului de semnalizări al canalului Poarta Albă – Midia Năvodari. Sistemul este format din balizajul luminos al ecluzelor, malurilor, bifurcaţiilor, podurilor şi porturilor care fac parte din canalele navigabile. Toate vor fi modernizate şi aduse la standarde europene, crescând astfel siguranţa navigaţiei pe cele două canale, Dunăre – Marea Neagră şi Poarta Albă – Midia Năvodari. „Este un proiect cu finanţare europeană, de 2,5 milioane euro, din care 70% fonduri structurale şi 30% contribuţie de la bugetul de stat. Lucrările au început în luna martie şi se vor încheia în 18 luni, la finele anului 2011", spune Vicenţiu Petrescu, director exploatare şi siguranţă la CN Administraţia Canalelor Navigabile (ACN) Constanţa. El mai precizează că proiectul se înscrie într-un amplu program de reabilitare a traficului pe ape interioare, de-a lungul coridorului şapte paneuropean. De altfel, finanţarea europeană este acordată în cadrul axei de transport a Programului Operaţional Sectorial (POS 2007 – 2013). „Sunt mai multe proiecte complementare, pe care le derulăm. Avem un proiect amplu de modernizare a monitorizării traficului, prin implementarea RoRIS, avem proiectul de măsurători topo-hidrografice, care are drept scop tot îmbunătăţirea calităţii navigaţiei, şi venim şi cu această investiţie în schimbarea sistemului de semnalizări pe canalele navigabile. Scopul final este ca transportul naval să se desfăşoare în condiţii mult mai bune”, completează Vicenţiu Petrescu. Lucrările vor fi executate de firma Utilnavorep, câştigătoare a licitaţiei deschise din luna ianuarie, în lungul drumurilor de pe malurile canalului, la intrarea în canalul Dunăre – Marea Neagră, la ecluze, pe podurile care traversează canalul, la gurile de intrare în porturi, la bifurcaţia cu braţul Luminiţa şi la ieşirea în Marea Neagră. „Până acum am avut parte de vreme bună, aşa că lucrările au avansat. În locurile în care nu ajunge energia electrică vom pune generatoare fotovoltaice, pentru a face economie de curent”, spune Radu Smeu, managerul proiec-tului. Cei de la ACN s-au aliniat cores-punzător trendului „verde”, întrucât „lucrările nu produc deşeuri sau substanţe toxice, nu poluează apa şi nu afectează în niciun fel ecosistemele terestre şi acvatice”, după cum spune managerul proiectului.


Articol preluat de pe ziarul online CUGET LIBER


20apr.2010

S-a lansat la apă nava care asigură măsuratorile topografice pe canalul Dunare - Marea Neagră

20 Aprilie 2010. Autor: Claudia CANDET
lansare Izvorul Mare

„Izvorul Mare" a fost botezat ieri de unul dintre cei mai vechi angajaţi ai Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile, Vasile Burtea, şef al serviciului Tehnic, în prezenţa conducerii companiei, dar şi a directorului general al Utilnavorep - firma care s-a ocupat de amenajarea specială a ambarcaţiunii


Nava urmează să fie predată beneficiarului - CN ACN, pe parcursul lunii mai.


Proiectul referitor la realizarea acestui sistem de măsurători topohidrografice va sta la baza monitorizării cotelor de adâncime şi a lucrărilor de dragaj pentru asigurarea şi menţinerea gabaritelor de navigaţie pe apele interioare ale canalelor Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari, până la o distanţă de şase mile marine de ţărm.


Ambarcaţiunea este dotată cu un aparat special care va monitoriza depunerea sedimentelor pe fundul apei, care trebuie ulterior dragate.


În cursul dimineţii de ieri, în prezenţa conducerii CN ACN, a directorului Valentin Zeicu şi a directorului general al firmei care s-a ocupat de realizarea proiectului ambarcaţiunii, SC Utilnavorep SA, Sorin Mitrea, dar şi a angajaţilor din cadrul companiei, ambarcaţiunea „Izvorul Mare" a fost botezată şi sfinţită de un preot.


lansare Izvorul Mare


Chiar dacă data stabilită iniţial pentru lansarea la apă a navei era undeva în luna mai, lucrările s-au finalizat mult mai repede. „Lucrările au început încă din 2009, iar astăzi (n.r. ieri) o lansăm la apă. Urmează probele finale, sper ca în luna mai să o predăm beneficiarului. Nava este mai valoroasă în ceea ce priveşte instalaţiile montate pe ea decât nava în sine", a precizat directorul Utilnavorep, Sorin Mitrea.


În 2006 a fost întocmit studiul de fezabilitate pentru acest proiect, iar în 2008 s-a definitivat şi proiectul tehnic al navei. Banii necesari pentru definitivarea acestui proiect au provenit, cea mai mare parte, din fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial - Transport 2007 - 2013, restul provenind de la bugetul de stat.


„Mai avem de făcut probe la cheu şi pe barjă. Ambarcaţiunea va aduna date referitoare la adâncimile pe cele două canale, care se vor prelucra, şi astfel vom stabili unde avem probleme şi unde trebuie să intervenim", a precizat Mihai Buştiuc, managerul proiectului şi şef sector flotă. Echipajul navei va fi format dintr-un şef mecanic, un comandant, un marinar şi un inginer topograf, care va face toate măsurătorile necesare.


Articol preluat de pe ziarul online ZIUA de Constanța


16mar.2010

Constanţa: Canalele Navigabile modernizează sistemul de semnalizare la ecluze

ecluze dunăre marea neagră

Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa (CNACN) SA începe lucrările de modernizare ale sistemului de semnalizări de navigaţie pe Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari.


CNACN a atribuit contractul firmei Utilnavorep SA din Constanţa în luna ianuarie 2010, în urma unei licitaţii deschise la sediul administrativ al companiei. „Anunţul de atribuire corespunzător licitaţiei menţionate a fost publicat în SEAP în luna februarie 2010, cu numarul 77612/03.02.2010.


Valoarea contractului este de 9.967.004 de lei fără TVA, iar criteriul de atribuire l-a reprezentat oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic“, a declarat Anca Tudoraşcu, purtătorul de cuvânt al instituţiei.


Lucrările vor consta în modernizare a sistemului de semnalizări de navigaţie pe Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari. Pe lângă partea de execuţie de lucrări, ofertantul va asigura şi serviciul de proiectare şi executare a sistemului de securizare împotriva vandalizării. Finanţarea se face prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013.


Articol preluat de pe ziarul online ADEVĂRUL


21nov.2009

ACN va face măsurători cu o navă de 3,5 milioane lei

Ştire online publicată Sâmbătă, 21 Noiembrie 2009. Autor: Paul NĂSĂUDEANU

Administraţia Canalelor Navigabile (ACN) Constanţa a trimis prima cerere de finanţare către Uniunea Europeană, în cadrul proiectului „Sistem de măsurători topo-hidrografice” pe canalele navigabile. Este vorba de o navă specială, dotată cu softurile necesare desfăşurării activităţilor de măsurare, în valoare de 3,5 milioane lei, din care 2,22 milioane lei de la UE şi 1,48 milioane lei de la bugetul de stat.


„Nava este construită de Utilnavorep şi va fi gata în mai – iunie 2010. Va avea un echipaj de două persoane, plus un specialist IT, care să se ocupe de partea software, şi mai mulţi experţi topo-hidrografi. Ne va permite să facem măsurători mai repede şi cu o marjă de eroare mult mai mică, de numai un centimetru. Cu vechile metode, aveam o marjă de peste 10 centimetri”, spune Valentin Zeicu, directorul general al ACN Constanţa.


Noua navă va duce la optimizarea lucrărilor de dragaj de întreţinere, pe care ACN le derulează constant, întrucât trebuie să asigure şenalul navigabil în bieful 1 al Dunării, la intrarea în ecluza de la Cernavodă. În prezent, corpul metalic şi suprastructura navei au fost finalizate, până la finele lunii noiembrie urmând să fie instalat şi sistemul de propulsie.


„Noi avem în plan modernizarea sistemului de mai mult timp, însă la acea vreme România nu era în Uniunea Europeană, aşa că a trebuit să găsim resurse din bugetul propriu. După 2007, când România a devenit stat membru al UE, am regândit proiectul şi am obţinut fonduri structurale. Vechiul sistem folosea echipamente vechi şi depăşite, cu eficienţă redusă şi cheltuieli mari de întreţinere şi funcţionare”, mai spune Valentin Zeicu. Tarife reduse cu 25% pentru cei care tranzitează canalul iarna Pentru sezonul rece, ACN a luat deja mai multe măsuri de menţinere a şenalului navigabil pe cele două canale, Dunăre – Marea Neagră şi Poarta Albă – Midia Năvodari.


„Traficul va scădea uşor, deşi continuă transporturile de cereale spre portul Constanţa şi cele de materie primă către combinatul de la Galaţi. Noi vom face o programare atentă a tranzitului, astfel încât să existe întotdeauna convoaie de barje în mişcare şi să nu se ajungă la îngheţ. Oricum, este mai uşor de administrat un canal navigabil, decât Dunărea, din punctul de vedere al podurilor de gheaţă”, explică directorul general al ACN Constanţa. De asemenea, ACN oferă tarife mai mici cu 25% operatorilor care îşi programează cursele pe timp de iarnă. „Chiar dacă avem circa 70% din traficul prognozat, este suficient pentru a nu trece cu vederea măsurile anti-îngheţ. Există şi soluţii de ultim resort, cum ar fi «urcarea» unei barje goale pe un pod de gheaţă, pentru a-l sparge. Folosirea navelor speciale de spart gheaţa nu este recomandată, pentru că pot fi afectate amenajările de pe malurile canalelor navigabile. Nu se va ajunge la aşa ceva, dacă reuşim să menţinem un flux continuu de barje”, mai spune Zeicu.


Articol preluat de pe ziarul online CUGET LIBER


26aug.2009

Utilnavorep va repara ecluza de la Agigea

26 August 2009. Autor: Manuela Moldoveanu
lansare Izvorul Mare

Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA Constanţa a organizat o licitaţie pentru reabilitarea unor componente la ecluza nr. 1 Agigea.


Deschiderea ofertelor pentru atribuirea contractului de „Reabilitare vane plane P 3 x 4/21, amonte, culee 1 şi 2, ecluza nr. 1 Agigea" a avut loc ieri, începând cu ora 12.00, la sediul CNACN. Mai exact, potrivit anunţului publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, pentru restabilirea parametrilor funcţionali ai ecluzei este necesară execuţia următoarelor lucrări de reparaţii: reparaţia construcţiei metalice a vanei, remedierea pieselor înglobate şi înlocuirea garniturilor de etanşare, a mecanismelor de rulare şi ghidare, a instalaţiei hidraulice exterioare, a garniturilor servomotorului de acţionare, repararea mecanismelor de comandă, revizia instalaţiei hidraulice interioare, refacerea protecţiei anticorosive a confecţiei metalice ş.a. Valoarea estimată a lucrării a fost de 465.000 lei.


La deschiderea ofertelor a participat, ieri, un singur ofertant. Este vorba despre SC Utilnavorep SA Constanţa. Societatea a propus o ofertă financiară de 463.744,42 lei fără TVA, adică de 110.111,22 euro. Având în vedere faptul că societatea Utilnavorep SA a fost singurul ofertant, mai mult ca sigur că acest contract de lucrări îi va fi atribuit. Trebuie precizat că firma a oferit o garanţie de bună execuţie de 12 luni.


Articol preluat de pe ziarul online ZIUA de Constanța


Pagina 4 din 4« Știri mai noi1234